poprzyj tą jakże wysublimowaną tezę czymkolwiek - bo na razie to tylko twierdzisz, a nie podajesz faktu na udowodnienie, że tak jest....
Ja mogę tak powiedzieć o : matadorach - głośne , kiepskie trzymanie,; semperitach - po wodzie - jak po lodzie.
Ktoś na forum pisał źle o pirelkach ( z tego co pamiętam to pękała osnowa na gwarancji), ktoś inny chyba o michelinkach też nie miał najlepszego zdania.
To słucham speca od opon: leszekmw - co polecasz?na czym sam jeździsz?
Myślę , że coś z zawiasem.- akurat poprzedni sezon też jeździłem na nokianach- i te założyłem na tył. Dokupiłem na wiosnę dwie kolejne, i to one uległy wyząbkowani- na przodzie.
Na razie zamówiłem wszystko co jest elastyczne do zawiasu, łącznie z amorkami ( pójdą KAYABY gazowe), wymienię we wtorek wszystko i pojadę na geometrię. Maicroft- no ciśnienie std- bez kombinacji.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
nie tobie piewszemyu wyąbkowały nokiany i nie tylko w skodzie ale w innych furkach niezgorszych , kiedyś pisaliśmy już o tym , sądzę żę niepotrzebne rozwlekanie tematu na innne sprawy , od zawieszenia po opony itd , o oponach na tym forum było tysiąc postów i tysiąc opinii.
jeżdżę na conti premium 2 i sądzę że jakbym miał większe felgi to też założył bym conti sportcontact2
U mnie przeszło po zrobieniu geometrii w ASKO.
Co do "wycia" opon to Matadory koszmarnie wyją. Miałem przez moment założone i nie polecam. Od dwóch sezonów jeżdżę na Continentalach i nie dość, że umiarkowanie się zdzierają to jeszcze dość przyzwoity poziom szumu jest.
Też słyszałem dobre opinie o Continentalach. Nie zmienia to faktu że gdzieś jest problem tylko gdzie. Ja po wymienieniu wszystkiego co sie dało zacząłem szukać dobrych nie ząbkujących opon. Niestety (jak widze) polecono mi Nokiany - szukam dalej.
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Witam
W mojej O (2005) ząbkuje opony na tyle. Zwrócił mi na to uwagę pan wulkanizator. Stwierdził, ze winne są tylne amorki. Na ścieżce w ASO wyszło, że amorki są ok.
Jeżeli chodzi o sugestię, że winne są opony, to musze powiedzieć, że ząbki pokazują się na letnich Matadorach jaki i zimowych Goodyear-ach UG-7. Po przeglądzie na 45 000 wymienili mi łożysko przednie i gumy stabilizatora i przestało hałasować. Zobaczymy, co dalej.
W poprzednim aucie - Vectrze B jeżeli ząbkowało tylne opony to winą było brak zbieżności. Niestety w O nie ma regulacji
Pozdrawiam
poczekaj, poczekaj, przeciez wszystko jest w porzadku, "ząbkowanie opon w octavii" to chyba dobre miejsce, zeby dzielic sie swoimi doswiadczeniami z tym zwiazanymi :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Hydragripy zabkuja - z doswiadczenia
Excelence - ze slyszenia - tzn pan z warsztaty zakladajacy mi opony na lato, przy pytaniu ze moze wymienic na Excel powiedzial ze tez raczej wyzabkuja. U mnie dochodzi ewidenty aktualnie problem z geometria ale to zrobie dopiero przy amorach.
I chyba przyjme taka taktyke jak ktos pisal - najpierw geometra +amorki a pozniej ew opony.
Moje typy to Continental lub Bridgestone(ale te troche drogie turanza/potenza)
Ma ktos doswiadczenia z Toyo?
Purchawa, było ale mi sie pomerdało było ozabkowaniu niektórych modeli opon
wiem przyznje poniosło mnie dzisaj ten upał mnie wykończy i żuca mi sie na mózg dziś
nie zauważyłem że to jest właściwy topic jeszcze raz mój błąd
a kolege gbos pozostaje mi tylko przeprosić za zachowanie
xekon ja mam nokian z i jak narazie nie widze śladów ząbkowania u mnie
onyx73, Ja mam michelina pilot sport Pa2 225/45/17i nareszcie man spokój z oponami.Pierwsza opona która niepływy na ciepłym asfalcie i jest niezła na mokrym
no i niezabkuja.
a ja mam Goodyear-y EXCELLENCE i...... wyząbkowało mi cały przód.... poza tym, że wyje, robi mi takie "łup,łup,łup" zależne od prętkości.... pokazuje się jakoś przy 60-70 km/h, a kończy w momencie ... zagłuszenia przez silnik..... i to "łup, łup", mam tylko z jednego koła (lewy przód). "fachowiec" powiedział, że to nie łożysko, nie wina zawieszenia, tylko opony.... ale robił to "na oko", be zrozbierania.... Dodam, że na kierownicy nie czuć tego "łup, łup"..... macie jakieś pomysły.....
a może doświadczenia z reklamowaniem nowych opon (6.000km)
raf
a ja mam Goodyear-y EXCELLENCE i...... wyząbkowało mi cały przód.... poza tym, że wyje, robi mi takie "łup,łup,łup" zależne od prętkości.... pokazuje się jakoś przy 60-70 km/h, a kończy w momencie ... zagłuszenia przez silnik..... i to "łup, łup", mam tylko z jednego koła (lewy przód). "fachowiec" powiedział, że to nie łożysko, nie wina zawieszenia, tylko opony.... ale robił to "na oko", be zrozbierania.... Dodam, że na kierownicy nie czuć tego "łup, łup"..... macie jakieś pomysły.....
a może doświadczenia z reklamowaniem nowych opon (6.000km)
raf
Ja mam właśnie Exelency i łup łup łup mam przy małych prędkościach. Co więcej odczuwam to jako jajowate koła .
Co do reklamowania - to mam zamiar podjechać ale kolega z serwisu mówi że przy wyząbkowaniu opon - raczej małe szanse (tłumaczą agresywną jazdą)
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Z doświadczenia - w escorcie miałem najpierw Goodyear Ventura, które strasznie ząbkowały, szczególnie na tylnej osi. Potem kupiłem Goodyear Hydragrip, które... strasznie ząbkowały również szczególnie na tylnej osi. Po raz trzeci nie zdecydowałem się zaufać firmie GoodYear, tym bardziej, że na www.opony.com.pl opinie użytkowników, co do których czuło się, że mają pojęcia o czym mówią (a nie piszą w rodzaju "świetne, w porównaniu do Matadorów kosmos" i to na dodatek po przejechaniu 1000km) były kiepskie, m.in. ze względu na ząbkowanie, bardzo duże trudności przy jeździe w koleinach, bicie w kierownicę, trudności w wyważeniu, itp... Szczególnie dla opon o większych wymiarach, jak np. 205/55/16.
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
osłabiacie mnie. Sprawdziłem geo - było cool. Zakupiłem Dunlopy S01 za w sumie nie małą kasę, a tu wyglada, że lada moment wypierniczę je do utylizacji.... :P
Auto kupiłem na zimówkach i nie było na nich śladu ząbkowania, b. przyzwoicie się zachowywały...
Może moja padaka nie jest dotknieta zębata przypadłością :?:
za kilka/kilkanaście kkm się dowiem :szeroki_usmiech
strasznie ząbkowały również szczególnie na tylnej osi. Po raz trzeci nie zdecydowałem się zaufać firmie GoodYear, tym bardziej, że na www.opony.com.pl opinie użytkowników, co do których czuło się, że mają pojęcia o czym mówią (a nie piszą w rodzaju "świetne, w porównaniu do Matadorów kosmos" i to na dodatek po przejechaniu 1000km) były kiepskie, m.in. ze względu na ząbkowanie, bardzo duże trudności przy jeździe w koleinach, bicie w kierownicę, trudności w wyważeniu, itp... Szczególnie dla opon o większych wymiarach, jak np. 205/55/16.
o widzisz i to jest mój błąd - nie zajrzałem na tą stronę tylko zasugerowałem się opinią sprzedawcy :evil: no i mam co chciałem. Co ciekawe jednak exelency mają ogólnie dobrą opinię aczkolwiek wszyscy piszą że są za miękkie - ma to związek z ząbkowaniem?
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
a ja byłem dzis u "oponologa", polecił dopompować trochę koła (fakt, z przodu miałem 1,7 - a sprawdzałem na cpnNIE i było OK :evil: )... teraz mam 2.1 i 2.3 i nie STUKa, tz nie ma łup, łup, łup....
Komentarz